Музика для інтелекту

Музика – феноменальне явище, яке надає нам великі можливості ще й для того, щоб навчати дітей основ наук. Встановлено: ритм і висота музичного звука впливають на роботу лівої півкулі, а тембр і мелодія – на роботу правої.

 Це означає, що музика сприймається нами завдяки інтеграції процесів в обох півкулях, посиленню міжцентральної і міжпівкульної взаємодії. У дитини права півкуля мозку розвивається швидше, ніж ліва, тому більше впливає на розвиток психічних процесів. Для дошкільнят характерні мимовільність поведінки, підвищена емоційність, їхня пізнавальна діяльність більш безпосередня, цілісна, образна. Саме музичний фон, музичні ігри та вправи стимулюють роботу обох півкуль головного мозку водночас.


                    

На заняттях з розвитку мовлення музичні вправи та ігри допомагають краще зрозуміти різницю між голосними та приголосними звуками, твердими і м’якими приголосними, ритміку вірша, а також полегшити й урізноманітнити процес навчання читання. Проспівуючи склади, діти краще засвоюють і вже не плутають поняття «звук» і «літера», практично з перших занять починають правильно складати й читати слова.

                     

Музичні фрагменти, супроводжуючи процес образотворчої діяльності дітей, стануть відправною точкою для фантазії, для пробудження переживань і думки пожвавлять візуальні образи. Правильно дібрана музика допоможе також сконцентрувати увагу дітей.

                       

Серед семи типів людського інтелекту (мовний, музичний, логіко-математичний, просторовий, руховий, внутрішньо-особистісний, міжособистісний) важливим є музичний інтелект. Він проявляється у людини найшвидше. Згадаймо музичних вундеркіндів, таких як Моцарт, який почав писати музику і виступати з трьох років. Це музичний "слух" і здатність відчувати висоту звука, ритм і мелодію. Композитори, співаки і танцюристи довіряють своєму музичному інтелекту - і користуються ним кожен по-своєму.

                    

Нехай музика лунає у навчальних приміщеннях і в наших домівках, де ми працюємо і вчимось. Стимулюючий вплив музики на запам'ятовування можна посилити запахами з врахуванням "кольорового клімату".